Filmallergi

Nej, jag tänkte inte skriva om filmallergi (vad det nu kan vara), utan om film respektive allergi. Jag såg precis snyftrullen PS. I love you. Jag vet inte om många har sett den, men den handlar om en tjej vars  man dör i en hjärntumör. Efter döden fortsätter mannen att skicka brev till tjejen och planera saker i hennes liv.

Först tyckte jag att filmen var fin, men sedan kände jag hur alltihop kantrade över. Det var så irriterande att den döde maken framställdes som snart sagt ett helgon. Han var så god och fin (och snygg) och älskade sin fru (som var jättesmal) så gränslöst mycket. Men inget får man veta om den svåra tiden det måste ha varit när han var sjuk, hur han tynade bort och hur hans omgivning reagerade på det. Det hoppades liksom helt över. Jo vänta, jag drabbades nog av filmallergi ändå när jag tänker efter. Filmen kanske borde ha varningstriangel.

Och så har min pollenallergi nästan försvunnit. Mycket konstigt. Sedan jag var barn har jag snorat, nyst och kliat mig igenom somrarna. Förra året kändes allergin bättre. Och i år bestämde jag mig för att helt skippa tabletterna. Och nysningarna har varit få! Jag har lite ögondroppar i reserv dock. Otippat men bra!

Det finns mycket annat man kan se.

4 comments so far

  1. marie on

    Jag läste i dagstidningen dd att mina arbetskamrater ska öppna en bod hemma på gården.I januari 08 miste de sin dotter i cancer och öppnar denna till hennes minne, Juliaboden.De öppnar i morgon.Vad svårt att skriva när tårarna rinner…Fick en film av äldsta dottern ”i taket lyser stjärnorna” den är bra mamma,se den om du behöver gråta!Låter knäppt men jag ska ge den ett försök, känner att det är en sån dag…Jag hoppas att Julia ser ”sin” bod som var en dröm hon hade.Ha en varm och skön dag!

  2. Anna-Stina on

    Marie, I taket lyser stjärnorna är en jättebra bok, och jag tror att den är bra som film också! Jag har tänkt att se den jag med.

    Det är så hemskt att höra om barn som inte får leva eller barn som är sjuka. Extra svårt att förstå varför just de ska drabbas.

  3. marie on

    sitter just och undrar,….tänk om jag skulle svara att det skiter jag i när de äntligen höra av sig från uppsala, undrar vad som händer då? Skämt åsido men jag har fortfarande inget hört så jag tror jag skiter i det! vad tror du kan jag göra så?

  4. Anna-Stina on

    Du får nog känna efter vad du själv vill, Marie. Har du provat att ringa och låta desperat? Det är synd att människor ska få sin sommar förstörd av att vänta…


Kommentera

