Informationssamling

I och med att jag försöker bli mer utåtblickande vad gäller hjärntumörer, har jag satt ihop en sida i Netvibes med olika källor till information om hjärntumörer. Där finns rss från nyheter om hjärntumörer, från bloggar och andra källor. Där finns också några webbplatser i miniformat (de saknar rss-flöden). Jag planerar att utvidga sidan med fler källor allteftersom. Det här är bara en start! Klicka för att titta på sidan.

Tanken bakom är att den som vill ska ha lättare att söka information – vetenskaplig, dvs forskning, och mer personlig info, dvs hur det är att drabbas och hur man kan få stöd.

Netvibes

2 comments so far

  1. maria on

    Väldigt intressant. Vill läsa så mycket som bara går, har jag gjort sedan första dagen jag fick veta om min tumör. Hoppas att allt är väl med dig och att du haft/har en skön semester. //maria

  2. Anna-Stina on

    Detsamma, Maria! 🙂


Kommentera

