Tursamheter

Numera kan det gå en hel dag utan att jag tänker på min sjukdom. Min sambo säger att han brukar läsa min blogg för att få veta vad jag tänker på och hur jag mår. Lite på skämt är det ju, men lite sant också. Jag är dålig på att prata om mig själv om jag inte får en direkt fråga, och även då får man dra ut informationen oftast. Men jag trodde nog att sambon vid det här laget var ganska trött på att höra mig tjata om mig själv. Tydligen tjatar jag inte så mycket som jag tror.

Samtidigt som jag blir mindre introvert ifråga om min egen sjukdom, får jag genom nätet veta mer om andra som drabbats av hjärntumörer. Det slår mig igen vilken osannolik tur jag har haft. Tänk vad som kunde ha hänt men inte hände. Andra har inte alls haft samma tur. Det här är ett urval av tursamheter som jag fått ta del av.

– Tumören togs bort innan jag hann dö.

– Jag fick ingen hjärnblödning av varken tumör eller operation.

– Tumören var godartad.

– Jag fick inget handikapp av operationen eller tumören.

– Hela tumören kunde tas bort, och har inte kommit tillbaka (hittills).

– Jag kunde gå tillbaka till mitt liv ungefär som det såg ut före sjukdomen.

Det är inte kattbajs precis.

No comments yet

Kommentera

