Kontaktsvårigheter

Det har hänt en del på senaste tiden som har gjort att jag haft tankarna på annat än bloggen. Men jag ska försöka blogga lite flitigare framöver…

Den här veckan har jag haft två telefontider inbokade med min läkare. Först i måndags. Hon ringde inte. Sedan nu i eftermiddags. Hon ringde inte. Nu undrar jag hur jag ska göra för att få kontakt med min läkare. Jag vill bara ställa några relativt enkla frågor om min sjukdom. Det hade varit bättre om någon sagt att hon inte har tid just nu, vänta några veckor med dina frågor…

Så tråkigt att förvänta sig ett inbokat samtal som aldrig kommer. Särskilt när man är på jobbet och måste vara beredd att smita in på en toalett eller liknande, eftersom man helst inte vill diskutera sin sjukdom offentligt. Framöver kommer det bli än mer pressat i tidsschemat så då vete fanken hur man ska kunna få in privata läkarsamtal. Jaja, det är väl ett i-landsproblem som jag får komma över.

Vi har slutligen beställt en ny bil, efter den som jag fick skrota i vintras efter alla inbrott. För nu har vi äntligen fått garaaage… 🙂

3 comments so far

  1. Anna GC on

    En gång tog jag ledigt från jobbet och åkte hela vägen ut till Karolinska i Flemingsberg, betalade min avgift och väntade en lång stund extra bara för att sedan visas in till en läkare som satt och pratade med en gammal barndomsvän som var på besök och plötsligt kom ihåg att han inte hade hunnit titta på provsvaren än. ”Det var ju litet synd, men du får väl boka en ny tid”, tyckte han. Då var jag sur… Och det var inte enda gången något liknande har hänt.

  2. Anna-Stina on

    Ja, det låter onekligen onödigt…

  3. Eva on

    Hej Anna-Stina!
    Det där med kontaktproblem kan ju vara frustrerande. Jag har nog motsatt problem. Inte så att jag inte kommit i kontakt med min läkare utan att när vi träffats har jag inte känt att jag fått kontakt med henne. Hon verkar inte förstå när jag förklarar, det gäller allt som sägs. Hur jag mår, hur jag tänker omkring att mina sjukskrivningsdagar tar slut vid nyår, hur min arbetssituation ser ut, allt egentligen. Jag känner mej alltid så förvirrad och stressad när jag går ifrån läkarbesöket. Men jag får ju träffa henne, jag får ju kontakt. Kanske att svårigheten har sitt ursprung i min skada efter tumöroperationen, att att jag inte har förmågan att uttycka mej. Jag kanske inte säger det jag tror att jag säger….Men som sagt: det är väl ett i-landproblem.
    Lycka till med dina fortsatta kontaktförsök! /Eva


Kommentera

