Kontakt och kvardröjande effekter

Äntligen har någon form av kommunikation etablerats mellan mig och min läkare! Hon talade nämligen in ett meddelande på min svarare igår och sa att det går bra att jag mejlar henne om jag har fler frågor. Som jag har skrivit förut, min läkare är väldigt bra när man väl får kontakt, men hon är en svårt upptagen yrkeskvinna. Jag kan förstå att hennes situation är pressad. Det kan inte vara lätt att arbeta i en sådan miljö som hon, med patienter som i de flesta fall aldrig blir helt friska. Jag är som bekant undantaget!

Jag har successivt förstått hur lyckosam jag när, när det handlar om livslånga men och handikapp, som kan man få av även godartade hjärntumörer. Det finns många, många som får kvardröjande effekter väldigt länge efter en sjukdom/operation. I mitt fall handlar det bara om att jag har svårt att hantera högljudda miljöer och att jag blir trött och behöver sova. Men hallå, det är ju inget handikapp. I alla fall inte nu när jag inte arbetar på skolbibliotek, som jag gjorde i flera år. Men det gäller fortfarande att känna sina egna gränser. Jag tror jag börjar få lite mer koll på det nu. Och nuförtiden finns det flera faktorer som kan göra mig extra trött. Men det kanske jag återkommer till en annan gång.

No comments yet

Kommentera

