Några bra saker idag

  • Jag har orkat tvätta håret för första gången sedan i fredags (yes, I know!)
  • Stor-kattens öga, som verkat lite inflammerat de senaste dagarna, verkar nu bättre
  • Vi ska få vår nya bil om en vecka! Då kan vi obehindrat köra katterna till veterinären, om det skulle behövas
  • Jag har inte ont någonstans
  • Denna vecka ska jag träffa kuratorn på KS som jag träffade i fredags, igen
  • Jag har varken grav-trötthet eller hjärntrötthet, utan börjar känna igen mitt ”normala” jag. Det känns faktiskt ganska skönt
  • Jag är sjukskriven två veckor, om jag vill. Bra att få möjlighet till återhämtning. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag snart att vilja återgå till jobbet. Jag gillar ju mitt jobb och det får mig att tänka på annat…

Det här är mina katter. Den lilla, till vänster, heter Greta och är två år. Den stora, till höger heter Nora och är 3 år.

7 comments so far

  1. Sandra on

    Oj. Vilka otroligt svåra saker du går igenom. Jag tror på en god Gud och ber för dig.

    Sjukskrivning ett tag låter som en självklarhet. Vi andra tar hand om biblioteken så länge. 🙂

  2. Jenny L on

    Anna-Stina! Jag läste precis om det som hänt dig. Jävligheters jävligheter, men herregud vad stark du är, fantastiskt! Stor beundran. Jag kan säga (utan att gå in på detaljer, och utan att ens försöka jämföra mina upplevelser med dina förstås) att jag förstår vad du är med om, och det är INTE roligt, I know. 10000000 pepp till dig.

  3. Lisbeth on

    Rara Anna-Stina, ta väl hand om dig, gör roliga saker hemma och kom inte för snabbt tillbaka till jobbet! kramar!

  4. flaskpostenkarin on

    Men HJÄLP, Anna-Stina! Alla mina tankar!!!!

  5. Lotta on

    Hej, vet inte riktigt vad jag ska skriva, men känner att jag i alla fall vill skriva någonting. När man varit med om något överjävligt redan kan man tycka att det snart skulle räcka… Känner med dig!
    Som sagt, bara en liten hälsning och SKÖT OM DIG, och börja inte jobba för för tidigt!
    //Lotta 🙂

  6. Ann on

    Hej Anna-Stina!

    Läste nyss ditt förra inlägg och nu detta. Sitter omskakad och djupt berörd, naturligtvis.Sänder alla goda tankar jag kan, och får instämma i Lisbeths uppmaning att inte gå tillbaka till arbetet för tidigt. Men det avgör man oftast bäst själv, naturligtvis.
    Kram, Ann

  7. Anna-Stina on

    Jag känner mig inte riktigt arbetsför ännu, i alla fall… Men kan inte låta bli att tänka på allt jag skulle ha gjort den här veckan ändå…


Kommentera

