Fådda blommor II

Jag älskar blommor och blir alltid lika glad när jag får några. Nu är det över ett år sedan jag förra gången fick blommor skickat till mig, dvs efter min hjärnoperation. De här blommorna fick jag igår från mitt jobb. Jag är så lyckligt lottad som har en fantastisk chef, underbara arbetskamrater och roliga arbetsuppgifter!

Lilla Gret-katten förvandlas dock alltid till strikt vegetarian så fort vi får in nya växter i huset. Det nya gröna ska malas ner och det tog mindre än 5 minuter innan hon hade vält vasen… 😉 Så blommor måste man placera högst upp på bokhyllan. Vi måste verkligen se till att skaffa en snygg oåtkomlig hylla för sånt som vi inte vill att katterna ska förstöra. Minimalistisk inredningsstil i alla ära, men ibland vill man ju faktiskt ha någonting framme.

Geta

Idag har jag varit på KS igen och pratat med kuratorn som jag träffade där i fredags efter min ultraljudsundersökning. Ibland undrar jag om inte kuratorer, som ju har en socionomutbildning och därmed ligger närmare sociologin än psykologin (tror jag), passar mig bättre som samtalspartner än rena psykologer. Eftersom jag själv har sociologibakgrund delar vi kanske i högre grad ett gemensamt perspektiv än vad som kan vara fallet med psykologer. Jag vet inte, det är en teori. Hon verkar i alla fall bra.

7 comments so far

  1. Penny Lane on

    Jag tror en av skillnaderna är att kuratorerna inte letar fel hos patienten, utan förklaringar i omgivningen.

  2. Penny Lane on

    Fin bild på Greta förresten! Här blir blommorna också uppätna. Kramar!

  3. inga on

    Anna-Stina, jag är glad att du förmår uttrycka det du känner och på så sätt styrker många av oss andra. Och så ledsen att du miste ditt mini-barn!
    Stor kram från ett stormigt Oslo där det regnar horisontellt

  4. Anna-Stina on

    Tack! 🙂

  5. Helena on

    Kära vän och stöttepelare! DU ska veta att du stöttat mig och hjälpt mig på mängder med sätt…och jag hoppas jag kan återgälda det åtminstone en smula!
    Jag är så ledsen att du inte är gravid längre, det måste vara så svårt. All lycka till framöver! Tänker på dig och hoppas att allt fler positiva saker kommer din väg framöver. Nog med elände, vi behöver båda positiva upplevelser!

    Fina katter! 🙂

    Förresten delar jag din erfarenhet vad gäller psykolog kontra kurator. Jag har en kontakt med en ny kurator nu och det känns jättebra.

  6. Anna-Stina on

    Det hjälper lite att ha husdjur, Helena, eller hur? Varesig det är hund eller katt så finns de alltid där med sin glädje och samtidigt behov av omsorg. Att skaffa katt var en av de bästa saker jag gjort. 🙂

  7. Motvind on

    Man mår alltid lite bättre av att krama en katt. 🙂 Och av att få blommor!


Kommentera

