Tråkmåndag

Imorse skulle jag ha gjort mitt halvtidsultraljud, om jag fortfarade hade varit gravid. Denna dag-  ett mörkt hål att sjunka i.

Igår var det Brain Tumor Awareness Day. Jag funderade hela dagen på ett sätt att uppmärksamma det, men kom inte på en enda bra idé. Att tänka lite extra på de som är sjuka och deras anhöriga, det borde man göra varje dag. Och inte bara tänka, utan visa genom ett kort på posten, ett sms, e-post, ett telefonsamtal. Det är j*gt ensamt att vara sjuk, det är ”jag mot döden”. Allt som kan stötta är bra.

No comments yet

Kommentera

