Keep on walking

Jag gillar den här låten av Salem al Fakir och som en händelse stämmer texten väldigt väl med hur jag känner mig.

I have a long road ahead of me
It’s cloudy and dark ahead of me
Will I ever get through to the end?
Been down this sling so many times before
And I told myself I would do it no more
Now I’m back on the same road again

I was aiming for the sky,
ended up flat on the ground
But once again the sun is rising,
I better keep on walking
Keep on walking

There’s some twists and turns I’ve gotta clear
But when I’m done the end will soon appear
I can leave my troubles behind


Att ge upp är för mesar! 😉

7 comments so far

  1. Anna on

    Ja,visst är låten bra & texten är underbar:) Men jag hör den helst på radio, orkar inte se killen…

  2. Mia on

    Detta är ”min” låt oxå-tycker precis som du att den beskriver såväl där man varit och fortfarande att det blir något steg framåt,men ett bakslag och sedan framåt igen.
    Tänker mycket på dig och hoppas att det är så bra det kan vara.
    Kram

  3. Anna-Stina on

    Det har hänt tråkiga saker på sistone, men inte relaterat till tumören. Ibland undrar man lite, vad kommer härnäst. Men om man inte vill ge upp, så är det bara att fortsätta.

  4. Gun-Britt W on

    Underbar låt med väldigt bra text, synd att höra att du har fått gå egenom flera andra tråkiga saker , man undrar varför en del får kämpa så, har också varit med om omvälvande saker , när jag berättar det för andra känner man att folk kanske tror man hittar på därför man redan har varit med om så mycket, hade oturen at vara i en livsmedels affär när taket rasade in och vi alla fick springa för livet, som tur var inte min son med , och alla i affären han komma ut och ingen blev skadad ,men man var chokad i flera dagar, och min gubbe som fick komma och hämta mej, sa inte de också, alla vi som har varit med om svåra saker längtar efer ATT FÅ LUNG OCH RO , nu räcker det, ta hand om dej!

  5. Mia on

    Hej igen!
    Jag förstår,Anna-Stina. Så har det varit för mig oxå..jag undrade varför jag var tvungen att utsättas för trauman som kanske en människa under sin livstid får uppleva ett av..det står inte i bloggen men förra våren och sommaren lastade på mig tuffa saker som jag inte kunde skriva om..Jag mår nu bättre men erkänner villigt att jag är ”beredd” på mer..för så här långt i livet så har jag blivit ordentligt prövad.
    Jag hoppas att det som är tufft mot dig blir bättre och önskar det fanns något jag kunde göra..Tyvärr vet jag av egen erfarenhet att ingen kan bära ens bördor-bara hålla ens hand medans man kämpar.
    Kram på dig.

  6. Anna-Stina on

    Mia, mycket av det som vi upplevt under kanske bara ett par års tid får många kanske bara uppleva en sak av under sin livstid, det var bra uttryckt, för så känns det emellanåt. Lite tufft. Det som har hänt mig nu senast går tyvärr inte att göra något åt och det påverkar den bild jag hade av mitt liv och min framtid. Det jag KAN påverka är dock hur jag hanterar det hela och vilka möjliga alternativ och lösningar som jag kan se. Jag ger inte upp, men oj vad det går upp och ner! De senaste dagarna har inte varit så bra, men rätt som det är dyker den där gnistan av hopp, känslan av att det ska ordna sig, upp igen.

  7. Malin G on

    Hej mitt namn är som synes Malin G, sitter hemma om kvällarna o biter naglarna o försöker googla om hjärntumörer, jag väntar nu på min op tid för att ta bort min benigna hjärntumör som växer på hjärnhinnan, höger sida av bakhuvudet.. 6:e april ska det ske och jag gruvar mig och har inte fått ngn som helst info inför op´en =(
    Jag ringde själv på lasarettet för att få ngn som helst hum om när detta skulle ske, då ingen kallelse kommit o man undrar ju om/när man kan jobba/sommarjobba, då detta är viktigt för mig som arbetssökande..
    Hoppas du kan maila eller msn:a med mig, behöver ngn med erfarenheten.. Kram Malin Norrbotten


Kommentera

