Återbesök

… blir det för mig inom kort på Karolinska i Solna. Ett drygt år sedan sist. Skulle tro att röntgen kommer att ske efter sommaren nu. Det känns ok. Jag har inte varit särskilt orolig på sistone och vägrar tro eller föreställa mig att jag skulle ha något att bekymra mig över.

Men helt bekvämt känns det ju ändå inte med återbesöket. Mycket har hänt sedan jag sist sökte kontakt med min läkare tidigt i höstas, som hon inte känner till. Jag har märkt att man inte har varit inläst på min medicinska bakgrund på andra avdelningar på Karolinska som jag har besökt det senaste året. Så tydligen är information om patienter inte synlig om man inte specifikt ber att få se informationen, antar jag? Här behöver jag nog lite upplysning om hur det egentligen går till.

Jag undrar om jag kommer att behöva gå rakt på en linje igen eller peta mig själv på näsan. Säkert. Måste öva på det.

2 comments so far

  1. Jojo on

    Oj vilket brutalt ärr du hade där… Skönt att det är över. Lycka till på återbesöket!

  2. Anna-Stina on

    Tack Jojo! 🙂
    16 stygn var det. Tänker sällan på det förutom när det kliar. 😉


Kommentera

