Hjärntumördagen

Nästa vecka, den 26 augusti, är det dags för den årliga Hjärntumördagen igen. Dagen arrangeras av Svenska Hjärntumörföreningen, som är en patientförening för dem som på ett eller annat sätt är drabbade av primär hjärntumör. Under dagen kan man bland annat få veta mer om olika typer av behandling och förstås träffa andra i liknande situation.

Själv har jag hittills aldrig haft möjlighet att delta i Hjärntumördagen. 2008 var jag fortfarande under rehabilitering, 2009 och 2010 har jag varit (samt ska vara) upptagen av viktiga jobbrelaterade saker som inte har varit möjliga att ta ledigt ifrån. Det är svårt det där, ganska ofta, att få ihop privatliv och arbetsliv. I vissa perioder kan det privata ta så mycket tid och energi att man inte förstår hur man ska hinna jobba. Men oftast är jobbet för mig en mycket positiv del av livet, som tvingar mig att fokusera på helt andra saker än det jag funderar över när jag är ledig.

Framförallt är jag mycket glad över att jag har kapacitet att jobba heltid och att jag har möjlighet att jobba med något som jag tycker är väldigt, väldigt kul!

No comments yet

Kommentera

