Osmakligt – korkade Googleannonser

På flera ställen har jag de senaste dagarna sett den här Google-annonsen. sjukt

Jag undrar hur Google har räknat ut det hela, när annonsen hela tiden visas på sidor som jag besöker. Hur riktar man in en sådan annons, menar jag? För tanken med Google-annonser är ju att de ska dyka upp i relevanta sammanhang, där de passar in ämnesmässigt, etc. Vilka människor passar det att visa sådana annonser för? Och vem kan vara intresserad av ett humbugtest där man ska räkna ut vilken dag man kommer att dö? Kanske den som tror att den är odödlig, jag vet inte.

För att förtydliga, jag besöker i det här fallet inte sidor som handlar om sjukdomar, döden eller något ens åt det hållet.

Jag har inte alls någon lust att göra ett sådant test, så annonsen har inte hittat rätt målgrupp hos mig. Just nu går jag och väntar på resultat av min hjärnröntgen, och det känns som all dramatik jag behöver för tillfället.

Det sjuka i sammanhanget är också annonsen under – istället för dödsdag kan man ange sin födelsedag och därmed få veta om man är sexig eller ej. Ska man behöva se sådan idioti varje dag vill man snart lägga ner sin nättillvaro helt.

De här annonserna ligger på flera Ning-nätverk. Ning vill förmodligen uppmuntra fler användare att betala för att slippa se eländet.

2 comments so far

  1. marie on

    Jag kan inte mer än hålla med! Jag tror att de som håller på med detta kanske behöver mer dramatik i sina liv, delar gärna med mej…..Jag läste om livets guldkorn nånstans, jag har nyss upplevt en hel bunt såna! Då äldsta dottern är på peace and love festivalen fick jag släppa ut hästarna.Det spelar ingen roll hur trött man är eller hur dåligt jag sovit, när man möts av ett gnägg!Man blir varm i hela hjärtat! Finns det nåt mysigare än att krypa ihop med en islandshäst som helst vill upp i knät och bli kliad? Det är nästan att man glömmer allt vad tumörer heter….. Jag väntar fortfarande på att läkarn från uppsala ska ringa, skulle vilja planera sommaren, min gubbe får semester om 3 veckor,själv är jag sjukskriven.Vår granne kom igår och sa ”varför packar ni inte ihop grejor och lånar vår husvagn på västkusten?” om han bara visste hur gärna jag skulle vilja åka bort från allt.Nåja, vi har ju iallafall tur med vädret! Ut i solen och njut!

  2. Anna-Stina on

    Visst skulle man vilja planera! Kan inte de där läkarna bara höra av sig? Det är både onödigt och omänskligt att folk ska behöva vänta så länge på besked. Under tiden får man försöka att leva i stunden, som du skriver…


Lämna en kommentar